SHARE

syeikh masyari al-afasi

Baru-baru ni terasa jiwa agak kekeringan dengan kesibukan-kesibukan seharian. Bukan cuma pendidikan anak sahaja terasa kurang berkesan, pendidikan dan semangat diri sendiri pun kadang-kadang tak mampu dikuatkan. Mulalah berfikir mencari jawapan, bagaimana nak kembali menguatkan jiwa kembali.

Hurm, apa nak buat ye?

Baca buku motivasi?

Dengar ceramah?

Buat je kerja macam biasa?

Buat tak peduli jer?

Tido????

Tiba-tiba terpandang al-Qur’an terjemahan yang berada di atas meja. Baru teringat yang diri ini sudah kurang melaungkan ayat-ayat Allah SWT. Jiwa dan semangat ini perlukan makanan, zikrullah… ya Allah ampunilah diriku…

Ayat apakah yang lebih indah daripada ayat Allah SWT di dalam al-Qur’an?. Ajaran apakah yang lebih menusuk jiwa berbanding ajaran Allah SWT di dalam al-Qur’an?. Pujukan apakah yang lebih berkesan berbanding pujukan Allah SWT di dalam al-Qur’an?. Lagu apakah yang lebih menenangkan berbanding lagu Allah SWT di dalam al-Qur’an?

Al-Qur’an adalah mukjizat terbesar Nabi Muhammad SAW…
Al-Qur’an adalah cahaya…
Al-Qur’an adalah penenang…
Al-Qur’an adalah penghalau syaitan dan perkara-perkara jahat….
Al-Qur’an adalah penguat jiwa…
Al-Qur’an adalah pemurah rezeki…
Al-Qur’an adalah penyejuk hati orang-orang beriman…

Terfikir, apakah alasan aku untuk jarang membaca al-Qur’an? Apakah alasan aku untuk kurang mendengarkan al-Qur’an? Apakah alasan aku untuk tidak mendengarkan al-Qur’an selalu pada anak-anak?

Teringat dulu, al-Qur’an memang menjadi lagu yang sentiasa dipasang 24jam di rumah (hiperbola jer… huhu… nak menggambarkan selalu sangat… sebenarnya tak lah sampai 24jam…). Kemudian sejak komputer buat hal hari tu, format komputer, semua file hilang. Nak download baru connection internet berukband ni slow yang teramat sangat…. (alasan…) jadi tak jadi lah download. Lama-kelamaan tabiat tu sedikit demi sedikit dilupakan…

Semalam streamyx baru je dapat dipasang di rumah. Terus bertindak mencari mp3 al-Qur’an untuk dipasang kembali dalam rumah. Sape yang tak tahu mane nak cari bacaan qur’an yang best tekan je link kat bawah ni.

“Download bacaan al-Qur’an oleh Masyari Rasyid al-Afasi di sini

SHARE

11 COMMENTS

  1. Assalamualaikum.
    Alhamdullilah, sejak saya mula perdengarkan bacaan-bacaan Al-Quran jiwa ini makin tenang, lebih sabar. Suami pun nampak lebih bersemangat untuk teruskan perjuangan membela keluarga dan menghadapi karenah anak yang makin membesar, lebih sabar dan sifat panas baran berkurangan. Terima kasih Ya-Allah , semoga kita semua dapat membudayakan Al-Quran dalam setiap langkah dan urusan.

  2. Alhamdulillah… Mudah-mudahan kita semua lebih dekat kepada Allah SWT. Jom promote kempen ni pada semua orang…

LEAVE A REPLY